Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fjärrkontroll

Produkter
(logga in för att koppla)

Speleman51

Medlem
Hej!

Jag har nyss köpt ett beg. hus 40D, men funderar om man måste använda fjärrkontrollen med sladd? Går det inte att använda IR-fjärrkontroll, och hur ställer man in kameran. Har nämligen ingen manual som är begriplig.

Ett alternativ kunde vara en "radiostyrd trådutlösare". Jag köpte ett kit på ebay för 180 spänn som består av en mottagare som man sätter i kamerans trådutlösaruttag, och en handenhet som man sen triggar kameran radiostyrt med. Sök efter nåt i stil med "JYC radio trigger" och kolla om det kan vara nåt för dig. (Finns såklart andra prylar som kan göra samma sak och mycket mer, men om det räcker att kunna fjärrstyra avtrycket radiostyrt så tycker jag att det här är ett riktigt prisvärt alternativ.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar