Annons

Fjärrkontroll till d3000?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du behöver en IR-fjärrkontroll till din kamera. Tror (men vet inte med säkerhet) att du inte har nån ingång för en fjärrkontroll till din D3000. Jag tänkte en gång skaffa en fjärrkontroll med sladd till min dåvarande D60 (nästan samma kamera), men det gick inte. Köpte istället en ny tredjeparts IR fjärrkontroll som funkade hyfsat.
 
Stämmer faktiskt det här?:

"ML-L3'an aktiverar inte fokusering utan är en ren avtryckare." (Cyberphoto)

Jag köpte en tredjepartare istället för denna, och den fokuserar om vid avtryck förutsatt att autofokus är påslaget.

Tror det betyder att det inte finns något läge där du får kameran att bara fokusera och sen kan du trycka ner knappen helt och att den då skjuter av.
Hade själv en sån du pratar om men tyckte den funkade sådär så nu vill jag köpa en med sladd.
Men de va ju synd att det då inte gick.
 
Men de kameror som har sån där ingång, är det en helt egen ingång eller använder dom usb'n?
För jag har ju usb-anslutning på min d3000 och tycker att en usb ska vara tillräckligt mångsidig för att även funka till en avtryckare.
 
D5000 och D90 kan du köra med IR el med sladdfjärr och den kör du genom usb´n men jag är rätt så hundra på att det inte funkar på d3000 som är inprincip en d60. och på d60in funkar det inte. Jag kör med IR på både min D60 och D90 och det funkar hyfsat men man måste rikta den mot rätt ställe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.