Annons

Fjärrkontroll, finns det pirat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin.

Aktiv medlem
Tjena, är på jakt efter en fjärrkontroll till min kamera (7i).
Även fast jag har ett stativ upplever jag det svårt att hålla kameran totalt still när jag fotar med lång slutartid (bulk). Vad jag behöver är en fjärrkontroll.
Jobbar själv med att sälja kameror så jag kan fixa rätt bra priser direkt från minolta men endå landar fjärren på uppemot 400:-, lite svettigt för en "sladd".
Såg här på forumet (tror jag) att man kan bygga egna, iofs inte något jag vill göra själv men det tyder på att den håller en väldigt enkelt konstruktion.
Därav undrar jag om man kan få tag på en "pirat" sladd nångonstans? Billigast möjligt...

Mvh Martin

Har inte sett någon piratsladd däremot beskrivning på hur man bygger en egen någonstans på nätet även om jag inte tror det var här.

Men eftersom det är samma som till övriga Minolta kameror (tror jag !) kanske någon har en överbliven liggande i en låda och är beredd att sälja den billigt...

Köpte den där "sladden" (0,5 meter) från Cyberphoto och det är verkligen en liten uschlig sak man fick för det fantastiska priset 593 kr.

/Johan

På ny-camera har de sladden för ~280 kr (beroende på euron) men då tillkommer ju iofs porto... Men om du lyckas lura med nåra fler så kan man ju dela på portot... De är billiga på film men det intresserad nog inte dig.. ;)

Mvh Malin

Jag är också ute efter en sån snabel. Hade tänkt att köpa i Asien senare i år (brukar vara tokbilligt i Singapore)

...men hittar du ett storpack billigt någonstans är jag intresserad.

Det finns väl universal-fjärkontroller för TV, stereo, mm som man "lär upp" genom att beama mot med den vanliga kontrollen.

Borde kunna hittas vilken Radio och TV-handlare som helst.

Den använder inte IR utan fjärren är en sladd men en liten dosa. Därför kan det inte fungera med universal-fjärrar.

Nu är prylarna inköpta. De kostade 80:- på Kjell och company inkl 10 meter sladd.
Jag kan skriva ner exakta artikelnr om nån vill ha(vill testa den först dock).

oj.. man är nog lite trött idag =)

Glömde att infoga bilden först och valde sen att redigera meddelandet istället. Då gick det inte...

Iallafall här är bilden på min fjärr.

Bilagor

• bsk.jpg
    bsk.jpg
    31.8 KB · Visningar: 338
2 st Tryckströmbrytare från-(till) nr:36023 pris: 12kr/st

1 st KEMO plastlåda G026 nr:89016 ´
pris: 19kr/st

1st Ljudkabel DVD+CD-Rom Intern nr:38987
pris: 38kr/st

Telekabel 4-Led Modul nr: 55948
pris: 2.50kr/meter

Totalt pris med 4 meter kabel: 91 kr

Jag byggde oxå en egen fjärrkontroll,

men jag valde att bygga om en gammal tvåknapparsmus. Ligger bra i handen och precis lagom lång sladd... Hade en cdrom-kabel och en gammal mus liggande så kostnaden blev 0 kr...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar