Annons

Fixa uppdateringen på förstasidan!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Är det inte dags att fixa uppdateringen på förstasidan av "Diskussioner". Nu i skrivandets stund ligger fortfarande inlägg som skrevs för snart ett dygn sedan överst i listan trots att många inlägg skrivits sedan dess (inklusive ytterligare två inlägg i samma tråd). Blir lite jobbigt att behöva kolla igenom alla trådar efter nya inlägg istället för att kolla i listan på förstasidan. Så här har det varit för mig på alla datorer en lång tid nu. Vad händer?

Sorry. Vi anlitar en kinesisk firma som uppdaterar den listan (till riktigt bra pris). Dock har de någon högtid som har med de kinesiska året att göra och de jobbar inte torsdag-söndag denna veckan. Så borde vara löst måndag morgon senast.

Tolkar jag det rätt som att ni anlitar en firma som manuellt går igenom senast sparade inlägg och uppdaterar förstasidan? Går det inte att istället bygga en funktion som automatisk uppdaterar förstasidan med de 10 senaste sparade inläggen?

Förlåt! Skulle skämta till i fredags. Blev kanske otydligt.
Listan uppdateras automatiskt men ibland kan uppdateringen av sidan hänga sig så man upplever att listans uppdatering är trasig.

Listan uppdateras automatiskt men ibland kan uppdateringen av sidan hänga sig så man upplever att listans uppdatering är trasig.
Tja, eller så hänger sig uppdateringen pga listans uppdatering är trasig ;). Det samma gäller väl det mesta på förstasidan, också bloggarna fastnar ganska ofta

Eller så hänger sig listan för att index-sidan är trasig.
Jag blev lite nyfiken och snabbkollade koden på index-sidan och blev väl lite fundersam så jag körde en koll via W3 validator som hittade 309 varningar och fel!

Kan det vara det som påverkar månntro?

Den kines som uppdaterar framsidan har tydligen slutat, finns det någon plan att införa någon typ av automatisk uppdatering, tror att tekniken har kommit såpass långt nu

Ni får nog anställa en mer arbetsvillig framsideuppdaterare... Man kan se utifrån kommentarer på artiklar att det är flera timmar sedan den uppdaterades.

När vi ändå pratar om irritationsmoment

På första sidan leder klick på "Forum" till:

Där finns i menyraden "Forum" - ett klick på detta leder till:

Med texten:

"Den här listan är ännu ej konverterad till nya forumet."

Så har det väl varit i ett antal år nu...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar