Annons

Fiskmåsar i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Är det nån som kan rekommendera nåt bra ställe i Stockholm där det brukar vara mycket fiskmåsar (och andra måsar) som man kan plåta?

Hade det varit 1:a April så hade jag trott att du drev med oss. Fiskmåsar ser man ju överallt i Stockholm ;)

Men generellt kan man väl säga att uteserveringar med bra flygutrymme runt om är heta tips. Det som jag direkt tänker på är Fåfängan, Fjällgatan och mer eller mindre hela Skeppsbron. Ett bra ställe att sitta på Skeppsbron är nedanför Slottsbacken på den stora grunden till Gustav III’s staty. Det ligger ett par restaurangbåtar vid kajen där och det brukar vara gott om både måsar och kul folk att fånga i kameran.

bästa stället att plåta fiskmåsar är skansen!!

jag har lyckats få både en och två bilder på måsar, som jag själv gillar.
och det med vidvinkelzoom.

FredrikArvidsson skrev:
Är det nån som kan rekommendera nåt bra ställe i Stockholm där det brukar vara mycket fiskmåsar (och andra måsar) som man kan plåta?

Runt Stureplan och om det är fåglarna du tänker på runt fartygen vid Strömmen och Nybroviken.

En erfarenhet från Stavanger är att om man sätter sig vid en kajkant med färska räkor, bröd och majonnäs så blir man populär hos måsar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar