Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Firmware-sida.
- Trådstartare Petro
- Start datum
Fredrik H
Aktiv medlem
Jag har ingen aning om vad en FZ5 är för något, men om det hade varit t.ex en canon så hade jag letet efter drivrutiner på www.canon.se eller www.canon.com.
Hade det varit en nikon så blir det ju då således www.nikon.se o.s.v...
Hade det varit en nikon så blir det ju då således www.nikon.se o.s.v...
Fredrik H
Aktiv medlem
Eller så had jag testat att skriva "FZ5 Firmware " i google och kommit fram hit.
www.panasonic.se
Och slagit in vilken kamera jag har och sedan konstaterat att det inte finns några nya drivrutiner.
www.panasonic.se
Och slagit in vilken kamera jag har och sedan konstaterat att det inte finns några nya drivrutiner.
Petro
Aktiv medlem
Fredrik H skrev:
Eller så had jag testat att skriva "FZ5 Firmware " i google och kommit fram hit.
www.panasonic.se
Har ju redan konstaterat att panasonic inte har något, därför frågar jag här... En hackad firmware som följdfrågan lyder finns ju knappast på Panasonics hemsida... Eller?
Petro
Aktiv medlem
Bumpar tråden i hopp om att någon någonstans vet om en nyare/hackad firmware till denna godbit.
Vill kunna få lite mer än 8 sek på "shutter" nämligen...
Att ställa fokusen manuellt vid dåliga ljusförhållanden med zoom x5 och uppåt är en annan önskan men den vet jag att den aldrig kommer att gå i uppfyllellse... ;<
Att ställa fokusen manuellt vid dåliga ljusförhållanden med zoom x5 och uppåt är en annan önskan men den vet jag att den aldrig kommer att gå i uppfyllellse... ;<
WarbirdFS5
Medlem
Ja, jag håller med. 2 saker saknar jag på min FZ5 som borde gå att fixa med ny/alternativ fw.Petro skrev:
Bumpar tråden i hopp om att någon någonstans vet om en nyare/hackad firmware till denna godbit.
Möjlighet till bulb och möjlighet att låsa fokus vid vissa avstånd (inte sanmma sak som fokusknappen).
Men, vad är väl en bal på slottet?....
Petro
Aktiv medlem
Hmm, efter att ha läst på forum runt om i världen så har jag kommit fram till att Panasonic inte uppdaterar sin firmware till det bättre som andra tillverkare gör utan lagar den bara om den visar sig att den har en bugg...
Man tycker då att hackare ska jobba lite extra på just Panasonics kameror då tillverkaren inte gör det alls men så verkar fallet inte heller vara...
Shit, det är lite irreterande att veta att vissa saker kan bli bättre på denna juvel (för mjukvara GÅR ju att tweaka) men att tillverkaren inte bryr sig...
Enligt något forum så hade Panasonic uppdaterat den firmware som fanns på FZ1 (tror den hette FZ1v2) och kameran presterade nästan lika bra som sin efterträdare med 20% bättre batteritid (testat med exakt samma batteri)!
Man tycker då att hackare ska jobba lite extra på just Panasonics kameror då tillverkaren inte gör det alls men så verkar fallet inte heller vara...
Shit, det är lite irreterande att veta att vissa saker kan bli bättre på denna juvel (för mjukvara GÅR ju att tweaka) men att tillverkaren inte bryr sig...
Enligt något forum så hade Panasonic uppdaterat den firmware som fanns på FZ1 (tror den hette FZ1v2) och kameran presterade nästan lika bra som sin efterträdare med 20% bättre batteritid (testat med exakt samma batteri)!