Annons

Firefox/IE-problem på Nikons.se PRO-webbsidor

Produkter
(logga in för att koppla)

Rei Trulsson

Aktiv medlem
När jag besöker PRO-sektionen på www.nikon.se och ska läsa om NPS/NPU och klickar på någon av de blåfärgade länkarna på den sidan för att läsa mer, så laddas en webbsida som enbart visar XML-kodningen. Har provat med senaste versionen av Firefox och IE, på en OS X-system.

Här är sidan med länkarna: http://www.nikon.se/sv_SE/pro/pro_nps_main.page?

Har mailat dem om mitt problem för ca 2 veckor sedan men ej fått något svar.

Är det bara jag som får de här problemen? Åtgärd?

Mvh, Rei

Samma här, på PC och både IE och FF. Verkar slött av Nikon att inte fixa... Då var det inget fel på just dina webbläsare. /FW

Ok, tack för att du testade i PC-miljö. Då är det inte bara hos mig. :) Rätt dåligt av Nikon.se, de måste ha fått många klagomål. Märkligt...

Testade även i Safari och Google Chrome. Samma resultat... Suck!

Mvh, Rei

Samma här, på PC och både IE och FF. Verkar slött av Nikon att inte fixa... Då var det inget fel på just dina webbläsare. /FW

Det där felet tyder på att själva webtjänsten på servern ligger nere. En enkel omstart brukar vara vad som krävs. /FW

Med Firefox 3.6.3 får jag upp en vanlig webbsida. Jag antar att det är rätt, men vet inte. Med Konqueror 3.5.7 får jag upp ett felmeddelande några gånger, men så småningom (genom att uppdatera sidan flera gånger) får jag upp en webbsida. Innehållet verkar vara det samma som jag får med Firefox, men utseendet är radikalt annorlunda, troligen beroende på att servern ägnar sig åt att gissa vad för browser jag använder, och skickar fel CSS-fil till mig.

Ovanstående är testat under openSUSE 10,3 (en av många varianter av Linux).

Märkligt det här, alltså... Tack Uffe för att du testa på din dator!

Rei

Med Firefox 3.6.3 får jag upp en vanlig webbsida. Jag antar att det är rätt, men vet inte. Med Konqueror 3.5.7 får jag upp ett felmeddelande några gånger, men så småningom (genom att uppdatera sidan flera gånger) får jag upp en webbsida. Innehållet verkar vara det samma som jag får med Firefox, men utseendet är radikalt annorlunda, troligen beroende på att servern ägnar sig åt att gissa vad för browser jag använder, och skickar fel CSS-fil till mig.

Ovanstående är testat under openSUSE 10,3 (en av många varianter av Linux).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar