Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns Fujichrome MS 100/1000 kvar?

Produkter
(logga in för att koppla)

littos

Aktiv medlem
Finns Fujichrome MS 100/1000 (RMS?) kvar?

Jag har en svag aning om att denna diafilm inte finns kvar, scandinavian verkar bara ha rubriken... Vet någon om det är så illa att den har utgått ur Fujis sortiment?

Jag kommer att behöva ta viktiga bilder på en liten människa i "osäkert" ljus snart, så en snabb diafilm lämpad för "hud" är önskvärd...

Om den finns kvar tar jag tacksamt emot tips på var jag kan hitta den. Och synpunkter på om den är bra, eller ej. (Den fick bra kritik för 1,5 år sedan i Practical Photography.)

/Anders

Astia 100 eller möjligen Sensia 400 om du behöver snabbare film. Annars är Kodaks Ectachromeockså en fin film. MS100-1000 finns på fujis hemsida men ???

Jäkla skit!

För att sammanfatta diskussionen Ackelid hänvisar till (tack förresten!):

Rätt, den tillverkas inte mer. Försök med Provia400F i stället.

Eländes! Jag har för mig att Provia 400F inte ger speciellt bra hudtoner, enlig ett test jag har läst nånstans (PP, tror jag...)

/Anders:(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar