Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finns en marknad för Durst M601

Produkter
(logga in för att koppla)

Kågedal

Aktiv medlem
Inser att det är läge att avyttra min förstoringsapparat med tillbehör. Det är en Durst M601 med el Nikkor 2,8 50 mm. Ytterligare: fotoscope, elektriskt exponeringsur, maskeringsram, elektrisk torkapparat, mörkrumslampa,skålar, framkallningsdosa, pincetter filmavstrykare mm. Bruksanvisning finns kvar.

Finns det någon marknad för en sv.v förstoringsapparat?
Var annonserar jag? Glad för tips

Har du prövat på "Köp/Sälj"?

Du får nog vara glad om du får några pengar för den, marknaden är i det närmaste stendöd för sådana prylar. "Bortskänkes mot avhämtning" kanske?

Du får nog vara glad om du får några pengar för den, marknaden är i det närmaste stendöd för sådana prylar. "Bortskänkes mot avhämtning" kanske?

Runt en 1000 lapp tror jag att det går att få för ett sådant kit. 601:an klarar ju mellanformat med rätt optik.

Har du alla delar till den, dvs kondensor och negativmasker samt optiker med optikplattor för både småbild och mellanformat, så kan du säkert få någon tusenlapp för grejorna.

Behöver inventera

Tack för era svar. Några tillbehör har jag aldrig använt utan jag kan nog behöva hjälp att identifiera. Återkommer.

durst m601

Inser att det är läge att avyttra min förstoringsapparat med tillbehör. Det är en Durst M601 med el Nikkor 2,8 50 mm. Ytterligare: fotoscope, elektriskt exponeringsur, maskeringsram, elektrisk torkapparat, mörkrumslampa,skålar, framkallningsdosa, pincetter filmavstrykare mm. Bruksanvisning finns kvar.

Finns det någon marknad för en sv.v förstoringsapparat?
Var annonserar jag? Glad för tips

Vad kostar kalaset? fungerar det?

DUrsten!!

Jag antar att du noterade att tråden du just svarade i är två år gammal. Möjligen har du större chans att få tag på personen du vill prata med om du skickar ett personligt meddelande istället för att svara i en tråd i ett forum som personen inte skrivit på på över ett år? Tryck på användarnamnet för att komma till profilen för denne användare, välj därefter länken "kontakta NN", fyll i formuläret, skicka.

Tack för att du besvärade dig att svara, det var mycket snällt. Ska följa din anvisning ok?.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar