Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Finnboda varv och ruffig mijö i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Jag söker ruffig miljö, övergivet hus, med mera i stockholmstrakten. Hur är det egentligen vid Finnboda varv nu? Finns det nån byggnad där som man kan gå in i och plåta. Hur är miljön annars där?

Har aldrig varit där själv utan bara läst om det .

Har ni förslag på andra ruffiga miljöer, överginva kåkar, i Stockholmstrakten, som man får beträda utan att först skaffa tillstånd?

Vet att det redan finns en lång tråd i ämnet, men den är nästan ohanterligt lång, så jag hoppas det inte gör nåt om jag postar en ny liknande och mer aktuell diskussion (tidsmässigt).

Generellt så får du ju inte beträda en byggnad som inte är din, öht. Sen vet jag inte om man gör någon juridisk skillnad om huset/gården är officiellt övergiven eller inte.

Du kan ju testa kontakta... vad-de-nu-heter, som förvaltar gamla Riksarkivet på Riddarholmen, de har helt säkert en massa intressant arkitektur av lite äldre modell att erbjuda. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar