Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Final Cut Pro problem efter flippat en film och fadeat

Produkter
(logga in för att koppla)

Gabblarn

Aktiv medlem
Jag har final cut pro och har min film klar förutom två saker. Det ena är att jag efter ha vändt ett filmklipp horizentallt. Jag har då användt effekten flop och sedan render då det fick en röd linje, efter det får jag en ljusblå linje och varje gån det kommer till det klippet så stannar det upp med felmeddelandet

"One or more frames were droppes during playback"
sedan massa alternativ varför

Sedan har jag även val en slutscen som fades ut och där för jag samma problem efter renderat. Det blir ljusblått och det hela stannar upp med samma felmeddelande. Vad har jag gjort för fel?

Snälla hjälp mig!

En vanlig orsak till stopp iFCP är för lite ram-minne. FCP gillar 8 GB eller mer...

Rött betyder Rendera (+R), blått bör funka efter renderingen. I början av Timeline finner du två alternativ RT och Unlimited RT. Testa bägge! Återkom annars, lycka till!

Bilagor

• Skärmavbild 2011-08-02 kl. 17.39.32.png
    Skärmavbild 2011-08-02 kl. 17.39.32.png
    12.2 KB · Visningar: 75
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar