andreassofus
Aktiv medlem
Hej. Jag åker till Toscana om ett par veckor och tänkte ägna den veckan t att fota (såklart)
kom på att jag kanske behöver lite filter .
Jag har ett cirulärt pol-filter men jag har inga graduerade gråfilter.
har kollat runt lite på dom svenska sidorna och utbudet är inte direkt stort.
problemet är att jag inte har så mycket pengar just nu att lägga på sånt så Lee filter går ju bort.. kostar ju många tusen kr om man ska ha allt.
även cokin filter kostar allt endel om man ska ha allting man behöver. Det går att få tag i dessa filter utomlands som då blir lite billigare men problemet är att dom oftast har så otroligt lång leveranstid så det går bort just nu.
googlade då lite till och hittade denna svenska sida
http://www.24.se/fototillbehor/kamerafilter/cokin-p-filter-c-1167-1.aspx
filter och filterhållare var ju löjligt billigt här. Jag förstår ju själv att kvaliteten inte är den bästa men min fråga är är dessa filter bättre än inga alls?
är det värt att köpa dessa tills man har råd att köpa Lee filter?
Någon som rent av har testat dessa fiter och kan säga hur dom är?
tack på förhand
/andreas
kom på att jag kanske behöver lite filter .
Jag har ett cirulärt pol-filter men jag har inga graduerade gråfilter.
har kollat runt lite på dom svenska sidorna och utbudet är inte direkt stort.
problemet är att jag inte har så mycket pengar just nu att lägga på sånt så Lee filter går ju bort.. kostar ju många tusen kr om man ska ha allt.
även cokin filter kostar allt endel om man ska ha allting man behöver. Det går att få tag i dessa filter utomlands som då blir lite billigare men problemet är att dom oftast har så otroligt lång leveranstid så det går bort just nu.
googlade då lite till och hittade denna svenska sida
http://www.24.se/fototillbehor/kamerafilter/cokin-p-filter-c-1167-1.aspx
filter och filterhållare var ju löjligt billigt här. Jag förstår ju själv att kvaliteten inte är den bästa men min fråga är är dessa filter bättre än inga alls?
är det värt att köpa dessa tills man har råd att köpa Lee filter?
Någon som rent av har testat dessa fiter och kan säga hur dom är?
tack på förhand
/andreas