Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filter till landskapsfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Ni som är erfarna, jag behöver lite köpråd!

Jag ska handla en hållare till mitt vidvinkel och hade tänkt mig både hårda och mjuka övergångar samt nd-filter. Är det befogat att köpa 3 olika stops i alla trre varianterna eller klara man sig med en mindre uppsättning?

Tacksam för svar

Ni som är erfarna, jag behöver lite köpråd!

Jag ska handla en hållare till mitt vidvinkel och hade tänkt mig både hårda och mjuka övergångar samt nd-filter. Är det befogat att köpa 3 olika stops i alla trre varianterna eller klara man sig med en mindre uppsättning?

Tacksam för svar

Det finns steglösa ND-filter som är väldigt bra, dom är dyra men jag tycker dom är värda priset.

Ska kolla vad det heter när jag kommer hem.
Hoppas jag förstod din fråga rätt.
//Leif

Det finns steglösa ND-filter som är väldigt bra, dom är dyra men jag tycker dom är värda priset.

Ska kolla vad det heter när jag kommer hem.
Hoppas jag förstod din fråga rätt.
//Leif

Tack för svaret!

Jag hade tänkte mig både graduerade och vanliga nd filter. dom finns ju i olika stops. Det vanliga nd-filtret behöver jag nog i några olika stops, frågan är bara om jag behöver flera graduerade eller om jag klarar mig med ett hårt och ett mjukt. köper jag tre av alla så är jag uppe i ca 8000 kr totalt med hållare och adapter. Lite småsurt sådär. :p

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto