Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filombildning på CF-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

elux

Ny medlem
Har ett CF-kort med ett 50-tal bilder på. När jag skulle föra över bilderna så är det endast de 3 senaste bilderna som är lagrade som bildfiler, övriga är markerade som mappar med namn som typ £┐ , ░\ eller liknande (alltså från den senare delen av ASCII-tabellen).Försöker man öppna en mapp får man svaret att det är felaktig syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett. Det går heller inte kopiera filerna till hårddisken.
Är det någon som har en idé om vad som har hänt, och hur man löser problemet.

Använder du kortläsare eller USB-kabel till kameran?

Kan du se bilderna i "play-läget" på kameran?

Jag har prövat båda sätten. Med både kortläsaren och kameran kabelansluten kan jag se de fyra senaste bildfilerna, men med kortet i kameran säger den att det inte finns några bilder att visa

Korrupt filsystem

Jag har prövat båda sätten. Med både kortläsaren och kameran kabelansluten kan jag se de fyra senaste bildfilerna, men med kortet i kameran säger den att det inte finns några bilder att visa

Hej

Verkar som du får återställa dina bilder med nåt "återskapande" program, typ RescuePro. De e Sandisk's eget program för att hitta "förlorade" bilder, de finns fler. Kolla här i forumen så hittar du några förslag, både gratis å betalvarianter.
Lycka till !

ThomasR

Ja, det låter ju onekligen som om minneskortet drabbats av någon allvarlig korruption.

Kan gå att rädda med "rescue" programvara - om bilderna är unika kan det förstås vara värt det, men det brukar vara en hel del pul...

Ja, det låter ju onekligen som om minneskortet drabbats av någon allvarlig korruption.

Kan gå att rädda med "rescue" programvara - om bilderna är unika kan det förstås vara värt det, men det brukar vara en hel del pul...

Tack för era tips. Jag provade ett par olika räddningsprogram och MediaRECOVER lyckades faktiskt återskapa nästan alla bilder, och eftersom jag sparat i både jpg och nef verkar jag ha fått tillbaka åtminstone en variant av alla bilder,
Mission Accomplished, så än en gång Tack.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar