Annons

Filnamn/mappar/information

Produkter
(logga in för att koppla)

Silverwolfs

Ny medlem
Jag fotar till 90 % hundar, det är en sak att fota mina egna för dom kommer jag ju ihåg både namn och ras på. Men när jag är på diverse tävlingar och fotar andra hundar så får jag sen problem. Hur ska jag göra för att lägga upp en bra struktur?

För jag vill ha med hundens namn, ras men även annan info som tex ägare/förare/klass hunden tävlade i och ev. kontakt till denna. Ska jag skriva allt sånt i ett .txtdokument och lägga i rätt mapp?

Nåra idéer och tips? Program som hjälper till med logisk katalogisering?
 
Visst lär det finnas program som sköter sådant, men varför krångla till det? Jag tycker att lösningen med ett textdokument låter som den enklaste.

Lycka till/Andreas
 
För att jag gillar att krångla till det? ;)

Lär nog bli textdokument som gäller. Ska även skärpa till mig gällande märkning av skivorna, idagsläget skriver jag bara de datum skivorna innehåller, men inte vad jag fotat. Är ju inte alltid man kommer ihåg vad man gjorde en viss dag =)
 
jag känner igen mig i ditt sista uttalande, men jag tog mig i kragen för några veckor sedan och gick igenom alla cd-skivor, arikverade efter datum, nyckelord och skaffade en extern hårddisk som extra backup.

slitgöra, men när det är gjort är man glad att man gjorde det. mycket lättare att hitta de bilder man är ute efter nu
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.