Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filmval för London

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimsan

Aktiv medlem
Hej.

Skall åka till London i slutet av januari.
Kameran åker givetvis med. Tänkte plåta mest folk, men det blir nog en hel del turistbilder också eftersom det är min första Londonresa.

Funderar lite på vad jag skall använda för film.
Alternativen är dia eller svartvitt.
Är london en färgglad stad så här års eller är det som i sverige; grått och trist?
Vilken typ av diafilm passar bäst i så fall?

Vill gärna ha förslag på intressanta ställen där det rör sig mycket roligt folk.
Är Speakers corner aktivt så här års?

Hej!
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig något nämnvärt med valet av film, men jag kan säga att London inte alls är särskilt färggrannt i januari. Jag bodde där förra året och skulle vilja säga att London i januari är som Sverige i november. Alltså ganska grått.

Jag skulle tro att Speakers Corner är öppet även nu på vintern. Då på söndagar har jag för mig.

Vill du ha tips på var man kan hitta coolt klädda folk så ska du söka dig till Londons indieklubbar. Några av dem är After Skool på lördagar som ligger i Holborn ett par minuter från Covent Garden och Candybox på onsdagar som ligger på en tvärgata till Oxford Street har jag för mig.

Annars är alltid Covent Garden ett hett tips! Jag tycker verkligen att du ska lämna den svart vita filmen hemma och ta med en i färg, för trots att själva staden är grå är affärerna och människorna långt ifrån grå!

Hoppas du får det jättekul i London!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto