ariadne
Aktiv medlem
jag e sugen på att köpa en filmscanner. helst skulle jag vilja ha en som kan läsa av både vanlig film och mellanformatsfilm. kikade runt lite igår och kom fram till att om jag ska ha råd med det så är alternativet att köpa en flatbäddscanner ( vilket jag också skulle behöva) med en tillsats, som kan läsa av film.( kollade blandannat på CanoScan D2400UF)
vad jag undrar är - en sån här tillsats, hur är kvaliten på sådana? om man jämför med en separat filmscanner. eftersom prisskillnaden är väldigt stor så undrar jag.
jag vill ha filmscanner dels för att kunna ladda upp bilder på nätet och för att kunna göra utskrifter. det finns ju filmscannrar med vettiga priser, men som sagt, jag skulle vilja ha en som kan läsa av mellanformat också.
och då kostar dem massor.
ja. säg nåt om ni vill
vad jag undrar är - en sån här tillsats, hur är kvaliten på sådana? om man jämför med en separat filmscanner. eftersom prisskillnaden är väldigt stor så undrar jag.
jag vill ha filmscanner dels för att kunna ladda upp bilder på nätet och för att kunna göra utskrifter. det finns ju filmscannrar med vettiga priser, men som sagt, jag skulle vilja ha en som kan läsa av mellanformat också.
och då kostar dem massor.
ja. säg nåt om ni vill