ANNONS
Annons

Filmkamera 3-5000, minst HD 1080p, bra fokus på nära håll.

Produkter
(logga in för att koppla)

Filmanära

Medlem
Hej Fotosidan, nu behöver jag all er expertis för att köpa bästa möjliga filmkamera.

Vad jag behöver är alltså en kamera för videoinspelning där stillbildsmöjlighet inte är ett krav. Det är inte nödvändigt över huvudtaget, utan så bra som möjligt för så lite pengar som möjligt i rörlig bild.

Däremot behöver det vara bra fokus på relativt kort avstånd (3-30cm), och eftersom jag är oinsatt i alla tekniska fototermer (hitintills) så vet jag inte riktigt vad jag ska söka efter i olika tester o.s.v.
Kvaliten på det här avståndet ska vara så bra som möjligt för pengarna, i alla parametrar som är nödvändiga.

Jag är mer eller mindre ointresserad av hur den presterar på avstånd över 1-2 meter.

Sen vet jag inte om autofokus eller manuellt fokus är bäst? Hur stor intervall kan man sätta fokuset på i en kamera?

Kameran ska användas till att filma intrikat handarbete på nära håll. Rörelserna är inte särskilt stora, men det ska tydligt synas vad jag gör och hur. Färg är viktigt. Kommer att använda en tripod/stativ för att filma detta, så kommer inte använda kameran under några andra omständigheter.

Ja, hjälp mig helt enkelt. Alla tips och råd är av intresse! :)

Med vänliga hälsningar

Filmanära

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar