Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

filmfotograf -kul som attan!

Produkter
(logga in för att koppla)

sara gust

Avslutat medlemskap
Ja, det galler inte mediet foto, snarare film och videoproduktion.

Fragan galler inte mig utan en van som ar utbildad kameranman och redigerare och har jobbat bland annat pa Spaniens motsvarighet till Kanal 1 och 2 och har flera ars erfarenhet inom dkumentarfilmning, nyhetsinslag, etc

Han har nu planer pa att soka jobb i Sverige ( han ar spanjor, talar spanska, engelska, franska och enkel svenska).

Nagon som har nagra bra tips pa vart man kan vanda sig?
Foretag, byraer, formedlingar?
Ar svenska spraket en absolut nodvandighet,.?

alla tips ar valkomna!

MVH
Sara

inom reklam och film ar svenskan inget problem, vet flera ickesvensktalande som jobbar med det i sverige, tv vet jag dock inte hur det ar med, dom kanske ar lite stelare..
/G

har du / ni nagon aning om vart man kan vanda sig..? produktionsbolag, ngn sarskild arbetsformedling for den typen av jobb ( pa arbetsformedlingen ams.se finns inte ett skvatt inom detta omrade)?

det finns en speciell mediaarbetsformedling, men den har vissa krav pa erfarenhet for att man ska fa vara med. dock ar jag ganska saker pa att enda sattet att framgangsrikt hitta jobb i banchen ar att aktivt soka hos olika foretag och att vara bra pa det man gor. sen ar det mycket timing oxo, eftersom det ar en sa liten branch sa ar det ingen fantastisk rotation bland positionena, och att "komma in" ar inte alltid det lattaste...

vet inte direkt vart jag ska lanka dig, men kommer jag pa ngt aterkommer jag
/G

tack for hjalpen.. personen i fraga har en bred erfarenhet och ar mycket skicklig inom sitt omrade sa det ar bara att borja soka och soka och soka och soka...:O)

ANNONS