Annons

Filma med videokamera

Produkter
(logga in för att koppla)

andreashj

Aktiv medlem
För att dokumentera vårt kommande barns första tid funderar jag på att komplettera fotoutrustningen med en enklare videokamera. Jag har själv fått mig många goda skratt när pappa tar fram super8 filmerna från 70-talets början… ryckigt, raspigt, inget ljud och dåliga färger – men riktigt kul!
Här på Fotosidan har jag lärt mig mycket om fotografering, men nu vill jag som sagt få råd och tips inför inköp av enklare videokamera.
Vad vänder jag mig? Finns det liknande forum för filmintresserade?

Är det någon här på Fotosidan som kan ge rekommendationer vad jag bör tänka på? Nytt vs. begagnat. Min ambition är inte att byta fotointresse till film utan komplettera den vackra stilbilden med film för ren dokumentation av barn.

Med hopp om hjälp

Andreas

Hej!

Har själv fram till alldeles nyligen varit i samma situation, dvs. att försökt hitta en "bra & billig" videokamera. Det hela löste sig dock när jag fick ett stipendium och kunde köpa en betydligt dyrare kamera än vad jag först hade tänkt. Jag beställde också en SONY PC115 för några dagar sedan.

Innan jag bestämde mig surfade jag dock runt och startade också en diskussion här på fotosidan:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=1288

Det bästa tipset jag fick av fotosidans andra medlemmar var att besöka www.smartson.se där det finns referat av diverse recensioner på olika videokameror. Även på www.cyberphoto.se finns det en del information om olika videokameror.

Lycka till med både det ena och andra!

/ Fredrik (som ska bli far i början av juni)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar