andreashj
Aktiv medlem
För att dokumentera vårt kommande barns första tid funderar jag på att komplettera fotoutrustningen med en enklare videokamera. Jag har själv fått mig många goda skratt när pappa tar fram super8 filmerna från 70-talets början… ryckigt, raspigt, inget ljud och dåliga färger – men riktigt kul!
Här på Fotosidan har jag lärt mig mycket om fotografering, men nu vill jag som sagt få råd och tips inför inköp av enklare videokamera.
Vad vänder jag mig? Finns det liknande forum för filmintresserade?
Är det någon här på Fotosidan som kan ge rekommendationer vad jag bör tänka på? Nytt vs. begagnat. Min ambition är inte att byta fotointresse till film utan komplettera den vackra stilbilden med film för ren dokumentation av barn.
Med hopp om hjälp
Andreas
Här på Fotosidan har jag lärt mig mycket om fotografering, men nu vill jag som sagt få råd och tips inför inköp av enklare videokamera.
Vad vänder jag mig? Finns det liknande forum för filmintresserade?
Är det någon här på Fotosidan som kan ge rekommendationer vad jag bör tänka på? Nytt vs. begagnat. Min ambition är inte att byta fotointresse till film utan komplettera den vackra stilbilden med film för ren dokumentation av barn.
Med hopp om hjälp
Andreas