** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Film till Kodak Retina II S

Produkter
(logga in för att koppla)

Basisten

Avslutat medlemskap
Fick idag tag på min morfars gamla kamera som han använde under 60 och 70-talet!

Vill gärna köra S/V så jag har funderat på Kodak Tri-x 400, men om jag vill skjuta i färg...vad bör jag använda för någon film då?

Sen så undrar jag en sak till, på objektivets ovansida finns en omkopplare där man kan välja mellan V X M, vad är det för någon omkopplare?

Slänger med en bild på kameran!

Bilagor

• kodak-retina.jpg
    kodak-retina.jpg
    96.3 KB · Visningar: 158
Fick idag tag på min morfars gamla kamera som han använde under 60 och 70-talet!

Vill gärna köra S/V så jag har funderat på Kodak Tri-x 400, men om jag vill skjuta i färg...vad bör jag använda för någon film då?

Sen så undrar jag en sak till, på objektivets ovansida finns en omkopplare där man kan välja mellan V X M, vad är det för någon omkopplare?

Slänger med en bild på kameran!

Varför inte prova Fujicolor?

V X M är en omkastare för självutlösare och bilxtsynkronisering. X är den "normala" inställningen medan M är för en speciell sorts blixtlampor som du knappast riskerar att komma i kontakt med. V står för "vorlaufverk" d.v.s.självutlösare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar