Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Filinformation 5d2
- Trådstartare interior
- Start datum
antonlindstrom
Aktiv medlem
Det ska mig veterligen gå om du haft ett objektiv som skickar Exif info. till kamerahuset..
Detta gör de absolut flesta, är väl om man använder förlegade objektiv eller adapter det kan börja röra till det om jag förstått det rätt.
Detta gör de absolut flesta, är väl om man använder förlegade objektiv eller adapter det kan börja röra till det om jag förstått det rätt.
antonlindstrom
Aktiv medlem
Det beror kanske på vilket program du använder. Alla program visar inte alla exif-fält. Canons egna program visar vilket objektiv man använt, men jag kan inte minnas att något annat program jag använd i modern tid gör det.
ALj
Lightroom 3 som jag använder visar vilket objektiv jag har fotat med, har dock en 550d men borde väl funka på samma sätt?
AndersLj
Aktiv medlem
Man kan notera att det finns program som visar vilken brännvidd man använt, men inte vilket objektiv. Med zoomobjektiv spelar ju detta en viss roll.
Förresten, för några år sedan hittade jag ett gratisprogram som gick igenom bilderna i en katalog och gjorde en tabell över hur ofta man använt olika brännvidder. Kommer någon ihåg vad det heter? Jag ska söka i röran på datorn och se om jag kan hitta det själv. Men tyvärr är det så att man (dvs jag) tror att man ska minnas vad programmet heter och var det finns. Och så visar det sig att man inte är mer än en vanlig människa. Så det finns massor av halv- och helglömt på disken.
ALj
Förresten, för några år sedan hittade jag ett gratisprogram som gick igenom bilderna i en katalog och gjorde en tabell över hur ofta man använt olika brännvidder. Kommer någon ihåg vad det heter? Jag ska söka i röran på datorn och se om jag kan hitta det själv. Men tyvärr är det så att man (dvs jag) tror att man ska minnas vad programmet heter och var det finns. Och så visar det sig att man inte är mer än en vanlig människa. Så det finns massor av halv- och helglömt på disken.
ALj
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Jag använder 5DII och Aperture och jag kan se mer info än jag kan tänka mig att behöva. Vad objektivet heter, maxbrännvidd, minbrännvidd och använd brännvidd för bilden.
edit - en minut för långsam
edit - en minut för långsam