Annons

File-sync Adobe CC = Skämt?

Produkter
(logga in för att koppla)

martin991

Aktiv medlem
Jag har prenumererat snart ett år på CC och blev jätteglad när fil-synk aktiverades. Använder molnet mycket för att distribuera bilder till mina kunder.
Jag förväntade mig att det kanske skulle finnas en del barnsjukdomar. Men fy tusan vad tillförlitligheten är dålig.
Mina största irritationsmoment är:
- Man kan inte välja att ladda ned alla filer i en mapp utan måste gå in på varje enskild bild och ladda ned.
- Lösningen på ovanstående är att göra zip-fil av alla bilder. Zip-filerna synkas väldigt sällan på första försöket utan jag måste pausa och återuppta några gånger för att filen äntligen ska ta sig upp i molnet. Har fiber 100/100. Har lyckats lista ut att den aldrig synkat en fil över 4Gb så jag delar alltid upp filer som är större än det. Men även de mindre filerna strular ofta.
- Dålig driftsäkerhet. Ibland blir det "serverfel" bara genom att jag skapat en ny mapp i "Creative Cloud Files", som den försöker synka till molnet. Ja, jag har rensat arkivet och det finns plats i molnet.
När det stular som mest så jobbar jag genom webbläsaren och det funkar rätt ok. Tyvärr så ska datan först upp och sen ned om jag gör på det sättet. Dessutom kan man inte ladda upp filer större än 1Gb via webbläsaren.

Har ni andra samma problem?
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2014-10-09 kl. 20.13.47.png
    Skärmavbild 2014-10-09 kl. 20.13.47.png
    14.4 KB · Visningar: 54
  • Skärmavbild 2014-10-09 kl. 20.13.54.png
    Skärmavbild 2014-10-09 kl. 20.13.54.png
    36.8 KB · Visningar: 53
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.