Annons

Fiffig paddlingssäkerhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fogge

Medlem
Till helgen ska jag ut på ett viktigt möte på en flott konferensanläggning. En av aktiviteterna är att paddla kanadensare, framkom ganska nyligen. Jag vill givetvis ha med mig kameran för att plåta, men jag är tveksam till hur jag bäst skyddar den om den på något sätt skulle hamna i vattnet. Tänker främst om kanoten välter, alltså räcker det inte att hänga den runt halsen ;)

Jag har spånat på en typ ICA-kasse att ha kameraväskan i, men då måste man blåsa upp den och knyta hårt för ganska få sekunders flyt (om man inte tejpar igen påsen helt) och dessutom en relativt svårtillgänglig kamera.

Finns det någon bra kompromiss? Jag kommer ju ha kameran "löst" från annan utrustning så det räcker om den kan flyta och hålla sig relativt torr in till kameraväskan (som är hyfsat vattenfrånstötande) i 2-10 sekunder så jag hinner få tag i den och kan lyfta den ur vattnet.

Jag varken hinner eller har råd att köpa någon riktig form av vattenskydd/flytmojäng, så jag sätter min tilltro till lite hemmapul - alla tips välkomna!. :)
 
Plastburk med lock.

Lingonburk i familjepack är enkel att öppna och sväljer en ganska stor kamera. Den flyer så länge den är stängd. Det finns säkert flera burkar som passar både kamera och förvaringsväska! Tupperware är ett bra fabrikat!
 
...genialiskt, att jag inte tänkte på det. Jag får raida skåpen och göra lite flyttester när jag kommer hem från jobbet. :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.