Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fick min Nikon D70s idag - blev besviken

Produkter
(logga in för att koppla)

Claus

Avslutat medlemskap
Fick min nya Nikon D70s med 18-70mm objektiv. Blev väldigt besviken när jag upptäckte att det inte fanns någon batteriladdare samt batteri med i paketet. Ska man verkligen behöva köpa detta vid sidan om, skall det inte ingå egentligen? Är det en miss från tbh.se eller är allt rätt, att det inte skall ingå något batteri + laddare?

Länk till TBH.se och kamerapaketet,
http://www.tbh.se/prod.asp?kat_id=970&prod_id=10184&ID=1&backa=nej&startprod=1
Köpte EU-import varianten.

/Claus

Claus skrev:
Fick min nya Nikon D70s med 18-70mm objektiv. Blev väldigt besviken när jag upptäckte att det inte fanns någon batteriladdare samt batteri med i paketet. Ska man verkligen behöva köpa detta vid sidan om, skall det inte ingå egentligen? Är det en miss från tbh.se eller är allt rätt, att det inte skall ingå något batteri + laddare?

Länk till TBH.se och kamerapaketet,
http://www.tbh.se/prod.asp?kat_id=970&prod_id=10184&ID=1&backa=nej&startprod=1
Köpte EU-import varianten.

/Claus

Pft, Nikon... ;-)
Det låter helt klart som att de missat att lägga med dem, slå en signal så löser det sig säkert direkt!

ÅHHHHHHHHHHH!!!

Jag är en åsna!

Jo, det ingick batterier och dom finns dessutom med i paketetet även laddaren, dom låg i en vit kartong längs insidan av huvudkartongen, hur tusan kunde jag missa den? puh! nu är jag glad som en sol igen :)

För att förtydliga det hela så håller jag just nu på att packa upp kamera paketet och jag var så pass ivrig att jag missade den lilla vita kartongen där batteriet, laddaren plus annat låg i. Tur att jag inte hann och skicka iväg ett klagobrev till tbh, det vore pinsamt :)

/Claus

Jovisst går pulsen upp när det ramlar in en D70! Själv var jag så upptagen med kameran att jag aldrig fick någon ordning på Picture Project...

Finns det inget pris för "veckans roligaste diskussionstråd?" Skänker Fotosidan kanske ett extrabatteri?

Haha, jag gjorde exakt samma miss och missade den vita lådan. Lika ivrig som dig antar jag, svor en hel radänga innan jag såg lådan. Undrar om den är nån form av optisk illusion :).
Lycka till med nya kameran.

Man ser inte den vita kartongen på direkten, eller så uppfattar man den kanske undermedvetet och ser den som en utfyllnadsdel för själva huvudkartongen. Det är kanske, som du själv säger, en optisk synvilla, Nikon tyckte kanske det var en kul idé med lådans utformning.

Lycka till din kamera, själv har jag tagit lite bilder igår med min. Fotade då helt i automatiskt läge, mest för att lära känna kameran. Bilderna blev faktiskt hyfsade i auto läge.

Förresten, jag blev ytterligare överaskad över en annan sak, dock var det en positiv överaskning. När jag packade upp min kamera så såg jag på paketet att det stod att ett Sandisk Ultra II Compactflash 1 GB minne ingick, det stod det inget om på tbh hemsida, men jag tackar och bugar för denna lilla extra grej :)

/Claus

Det var ju en trevlig överaskning. Låg minneskort i själva Nikon-lådan? Jag köpte nämligen mitt startpaket från Alfa-Digi där det stod utskrivet att det medföljde 1GB minneskort, givetvis till ett högre pris än för bara hus+optik. Då låg minneskort vid sidan om i en egen förpackning.

Hej!

Det satt en rund gul etikett med svart text där det stod på tyska att 1 gb minne fanns med i paketet och mycket riktigt, minnet låg i kartongen.

Jag köpte min kamera på tbh.se, se direktlänk till kameran och priset,

http://www.tbh.se/index.asp?id=1&kat_id=970&prod_id=10184

Jag köpte till ett minne på 1 gb tillsammans med kameran så nu har jag totalt 2 gb minne, passande när man skall fota i RAW :)

/Claus

Ok, det var ju ett riktigt bra pris, synd man missade det, gav nästan en tusenlapp till för samma grejor.

Claus skrev:
ÅHHHHHHHHHHH!!!

Jag är en åsna!

Jo, det ingick batterier och dom finns dessutom med i paketetet även laddaren, dom låg i en vit kartong längs insidan av huvudkartongen, hur tusan kunde jag missa den? puh! nu är jag glad som en sol igen :)

Exakt samma misstag jag gick! Skillnaden var bara att jag han gå köpe laddare, batteri, motljuskydd, och rem innan jag hittade den förbaskade dolda lådan! :(

Ni fattar väl att man måste gå förpackningskursen innan ni går och köper kamera....Då får ni dessutom lära er hur man väljer papperskvalitet m.m. Det finns folk som kastat sina kartonger med tillbehören i oxå...Så det så!

Kul att det gick bra.

Själv öppnade jag D50 paketet och där fanns ingen instruktionsbok. I och med detta så la jag undan kameran och laddade den.
Dan efter åkte jag till Scandinavian Photo och fick en instruktionsbok. Glad i hågen började jag plöja och skulle stoppa in minneskortet då jag upptäckte att jag fått ett CF-kort. Tillbaka igen och fick rätt kort.

Suck, suck men efter det fungerade det grymt.

mvh
agron

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto