Annons

Festivalkamera, toycamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

tomtenisse

Avslutat medlemskap
I sommar blir det festival och självklart måste det dokumenteras. Blev jävligt sugen på en toycamera, eftersom dom 1. Är jävligt coola 2. Ger en smutsig äcklig känsla i bilderna som stämmer in med hur det är på festival 3. dom kostar inte hutlöst mycket pengar.

Nu är bara frågan vilken man ska välja?

Har kollat på Lomography Fisheye, största fördelen är väl att den har inbyggd blixt vilket jag känner behövs om man ska plåta alla tider på dygnet. Finns det andra vettiga alternativ? Helst för vanlig 35mm film så det inte kostar skjortan att framkalla...

Ta en Diana Mini, får du 72 halvformats bilder på en rulle och faktiskt jävla bra kvalitet. Körde med en gammal ASA50 rulle i höst och den gav ju bättre bilder än den digitala skrutten.

Jo jag funderade på den också, men avsaknaden av blixt känns lite avtändande på något sätt... Vill inte heller köpa till den stora otympliga externa blixten som finns.

Jo jag funderade på den också, men avsaknaden av blixt känns lite avtändande på något sätt... Vill inte heller köpa till den stora otympliga externa blixten som finns.

Varför går du inte in på en loppmarknad och köper vilken som helst kompakt kamera som finns där, eller måste du ha ett just speciellt märke för detta?
För en runt 0-300kr hittar du säkert en olympus mju:2 som är en av de bästa kamerorna som finns till detta.

Håller nog med om en diana mini sen köper du till den där blixten de har som tillbehör och kör med t-max 400 som du kör på 400 eller pressar till 800 eller 1600 ;)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto