johanlord
Aktiv medlem
Hej, har fotat en del på fester och såklart experimenterat med blixtfrysning och långa slutartider. Är dock inte inom festfoto jag avancerat den senare tiden, men vill göra så. Söker lite nya, roliga tekniker att leka med och lära mig. Någom som kan tillägga några saker man kan leka med på nattklubbar för att få shyssta, endå rättså halvnormala bilder alltså? =), gärna något i stil med att ha kort slutar tid och frysa med blixten, strobblixt och lång slutartid etcetc.
Spotta ur er alla erfarenheter ni har =). Har även funderat på vilken vinkel på blixten som ger snyggast återgivning när man fotar personer på klubbar och så. Brukar själv använda 60 grader med reflektorn uppe och inte en bouncer. Kör med det ibland också iofs. man kanske kan leka med vinkeln på olika sätt för att få shysst resultat. Har även en TTL-kabel att leka lite med. Skall tilläggas att jag har en D100 med SB 28DX-blixt och div objektiv.
Tacksam för svar och allehanda spånande =)
Spotta ur er alla erfarenheter ni har =). Har även funderat på vilken vinkel på blixten som ger snyggast återgivning när man fotar personer på klubbar och så. Brukar själv använda 60 grader med reflektorn uppe och inte en bouncer. Kör med det ibland också iofs. man kanske kan leka med vinkeln på olika sätt för att få shysst resultat. Har även en TTL-kabel att leka lite med. Skall tilläggas att jag har en D100 med SB 28DX-blixt och div objektiv.
Tacksam för svar och allehanda spånande =)