Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felmeddelanden...

Produkter
(logga in för att koppla)

ph0tech

Aktiv medlem
Jag har ofta kommit in på fotosidan och det är fel precis överallt. Hela förstasidan av siten är fylld med röda felmeddelanden. Frågan är om det bara är jag som lider av detta.

Jag har en skärmdump av förstasidan om den skulle vara av intresse... den väger 1.1 Mb fast den är spard med lägsta jpg-kvalitet. Så jag kan inte bifoga den här. Men jag mailar den gärna om nån vill se den.

Det är SQL-dB som flippar ut ibland.. tar bara ett litet tag för den att starta upp igen... Sånt som händer.. Det är inget som är specifikt för din dator, utan för alla som går in (eller befinner sig) på sidan just när det händer

Det där har hänt mig några gånger också.... Ibland hela sidan och ibland bara "rutan" längst upp med knapparna till tex min sida....

/M

Hur kan filstorleken på din skärmdump vara 1.1MB?? Jag testade själv (i 1024x768) och fick 50kb med GIF (64 färger) och 142kb i JPEG (50%).

Nu i skrivande stund är fotosidan.se galet seg.

Senast ändrad:
Jeppe skrev:
Det är SQL-dB som flippar ut ibland.. tar bara ett litet tag för den att starta upp igen... Sånt som händer.. Det är inget som är specifikt för din dator, utan för alla som går in (eller befinner sig) på sidan just när det händer

Jo jag ser att det är server side specifika fel men konstigt nog så råkar jag bara ut för det på jobbet. Så jag började lura om det är vårt nätverk som skickar skit till er server eller nått. Jag jobbar på bank så vi har en tokbegränsad access till internet och ibland gör detta att vissa siter inte fungerar som de ska. Kan iof oxå ha att göra med klockslaget. I juli började jag jobba redan 07:00 och börjar alltid min morgon med att kolla nya kritikebilder. Men nästan varannan dag så var det fel på hela siten till klockan vart omkring 08:30...
Kör ni nått jobb i databasen då som suger mycket resurser??

Senast ändrad:
bjanha skrev:
Hur kan filstorleken på din skärmdump vara 1.1MB?? Jag testade själv (i 1024x768) och fick 50kb med GIF (64 färger) och 142kb i JPEG (50%).
Du måste göra ngt galet.

sidan blir skitlång med alla fel och jag scrollade ner och tog ungefär 10 skärmdumpar innan jag hade scrollat igenom hela sidan. Dessa sammanfogade jag sedan till en enda stor bild i PS... därav storleken... bilden vart 926 x 7177 pixlar stor :)

Ni har helt rätt - det är läge för en uppgradering av hårdvara och databasmotorn igen, databasen hänger helt enkelt inte med, komplexare sökfrågor tenderar att låsa tabeller och spärrar andra sökningar och uppdateringar.

Det har alltså inget med era datorer eller bilder att göra, och uppträder slumpvis.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar