Annons

Felmeddelanden, Canon eos 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

SoreuQ

Ny medlem
Hej!

Var ute en heldag med min canon 350d och fotade idag, men framåt kvällning så hände något väldigt lustigt, på displayen där vanligtvis bländarvärde och slutartid finns står det nu "err 02".

Blir väldigt förvånad och stänger av kameran och drar igång den igen, knäpper en bild, och allt funkar, knäpper en till, då kommer "err 02" upp igen.
Nu börjar jag bli rätt irriterad och gör ett försök igen, samma sak två bilder sen kommer det upp i displayen.

Går bort till min kompis för att berätta den tråkiga nyheten, och det roliga (tråkiga) är att hans 350d blivit likadan, fast det står "err 99" på hans..

Då kommer jag till mina frågor:

Någon som haft liknande problem eller vet någon som haft?

Vad har ni i så fall gjort?

Eller ge tips på vad man kan göra..


Snälla hjälp oss då det är ett väldigt stort evenemang nästa helg, vill helst ha kameran redo tills dess!


Mvh Tommy
 
err 02 är väl att något kopplat till minneskortet strular om jag inte minns helt galet. Kan antingen vara cf-kortet, alternativt något i kameran som har med minnet att göra. Sök på err 02 här i forumet så hittar du säkert några trådar.
 
Och err 99 innebär att felet är oidentifierat. Vet bland annat att folk med SIGMA-optik brukar kunna ha problem med detta. Personligen har det dykt upp någon enstaka gång när jag använt kameran tillsammans med ett sigma 70-200/2.8 ute i kyla.
 
Felcoder.

Err 01 - Komunikation mellan kameran objektivet funkar inte korekt. Rengör objektivets kontaket.-

Err 02 - Ett problem har uppstått med CF kortet.
Ta ut bateriet och sätt i CF kortet igen
Formatera eller testa med ett annat CF kort.

Err 04 CF kortet är fullt

Err 5 Något hindrade den inbyggda blixten från att fällas upp.
Stara om kameran.

Err 99 Annat fel än ovanstånde har inträffat
Ta ur och sätt i batteriet igen.
Felen kan uppså om du använder ett objektiv från en annan tillvärkare

Nu ska jag lägga mig, go natt :)

Mvh.Attila
 
Hej!

Var ute en heldag med min canon 350d och fotade idag, men framåt kvällning så hände något väldigt lustigt, på displayen där vanligtvis bländarvärde och slutartid finns står det nu "err 02".

Blir väldigt förvånad och stänger av kameran och drar igång den igen, knäpper en bild, och allt funkar, knäpper en till, då kommer "err 02" upp igen.
Nu börjar jag bli rätt irriterad och gör ett försök igen, samma sak två bilder sen kommer det upp i displayen.

Går bort till min kompis för att berätta den tråkiga nyheten, och det roliga (tråkiga) är att hans 350d blivit likadan, fast det står "err 99" på hans..

Då kommer jag till mina frågor:

Någon som haft liknande problem eller vet någon som haft?

Vad har ni i så fall gjort?

Eller ge tips på vad man kan göra..


Snälla hjälp oss då det är ett väldigt stort evenemang nästa helg, vill helst ha kameran redo tills dess!


Mvh Tommy

För mig står det Err 99 . då tar jag ut batteriet och in. då kan jag fota i en minut men sen står det så igen. riktigt jobbigt, hoppas nån vet hur jag ska göra ...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.