Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felmeddelande

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Försöker ladda upp ett antal bilder (26) via LR:s app för FS men får ett felmeddelande

Det gick inte att uppdatera den här samlingen.
Fotosidan API returned an error message function upload No photo specified

Jag har tydligt märkt ut de nya bilderna som ligger under rubriken Nya bilder att publicera men när jag trycker på publicera-knappen får jag felmeddelandet ovan. Varför?

Kan det bland de bilderna finnas en bild som du tidigare laddat upp till Fotosidan med Lightroom, men sedan tagit bort den via Fotosidans "Mina bilder"?

Kan det bland de bilderna finnas en bild som du tidigare laddat upp till Fotosidan med Lightroom, men sedan tagit bort den via Fotosidans "Mina bilder"?

Det finns en eller två bilder jag tror att jag publicerat förut, men jag får samma medd när jag bara nmarkerar en bild (som inte publicerats förut)

Det finns en eller två bilder jag tror att jag publicerat förut, men jag får samma medd när jag bara nmarkerar en bild (som inte publicerats förut)
Hur man markerar spelar ingen roll, Lightroom kommer uppdatera allla bilder under "Modified photos to re-publish" (eller motsvarande på svenska)

Jag tror det är problemet, jag kunde återskapa det felet nu genom att radera en bild via Fotosidan - då tror Lightroom den finns kvar där och försöker uppdatera istället för att ladda upp den som ny.

Jag jobbar på't nu, återkopplar när jag fixat.

Hur man markerar spelar ingen roll, Lightroom kommer uppdatera allla bilder under "Modified photos to re-publish" (eller motsvarande på svenska)

Jag tror det är problemet, jag kunde återskapa det felet nu genom att radera en bild via Fotosidan - då tror Lightroom den finns kvar där och försöker uppdatera istället för att ladda upp den som ny.

Jag jobbar på't nu, återkopplar när jag fixat.

Bussigt, tittar på det imorgon, hoppar i säng nu. Tackar på förhand!

Nu hoppas jag att jag fixat till detta - bilden laddas nu upp på nytt om den raderats via Fotosidans funktioner.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar