Annons

Felmeddelande i Elements ang Raw!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Törnquist

Aktiv medlem
När jag ska öppna en bild i Raw-format på datorn får jag ett medelande som lyder så här:
Plug-inen "NikonNEF PP" har åsidosatt plug-inen "Camera Raw". Om du egentligen vill använda plug-inen "Camera Raw" måste du ta bort plug-inen "Nikon NEF PP" (C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 4.0\ Plug-Ins\Editor Only\File Formats\Nikon NEF Plugin LE.8bi) från plug-in mappen. Vad menas med detta? Jag har gjort som där står och följt adressen enda ner till Nikon NEF Plugin LE.8bi. När jag klickar på den startar Elements och så händer inget mer. Jag har avinstallerat och installerat igen men det hjälper inte. Annars funkar allt i Elements. Någon som har stött på detta problem tidigare och vet hur man ska lösa det?
 
Har du provat rename på Nikon NEF Plugin LE.8bi så den heter Nikon NEF Plugin LE.xxx istället? Kan du flytta filen tillfälligt någon annanstans?

//L
 
Fixat!

Tack Lena! Nu funkar det igen. Jag tog bara bort filen som du föreslog och nu kan jag öppna Raw-bilder igen. Lätt men konstigt. Fattar inget men är nöjd ändå.

TT
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.