Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Fel" tangentkommandon i Bridge 1.0.4

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus.bark

Avslutat medlemskap
Efter en hårddiskkrash installerade jag i helgen om Photoshop CS2 och därmed Adobe Bridge. Denna uppdaterades till 1.0.4 genom Adobe Updater (vilken senare verkar ha upphört att fungera, men det är en annan fråga).

I min tidigare installation kunde jag i bildspelsläget rotera bilder 90° med "u" respektive "Ctrl-u". Men nu, trots att det är installerat från samma (engelskspråkiga) media så är det i stället "[" och "]" som gäller. Detta passar mitt svenska tangentbord väldigt dåligt.

Hur har det blivit såhär, eller hur hade det blivit så i förra installationen? Hade jag på något sätt fått in en svensk Bridge? Kan jag i så fall på något sätt få tillbaka denna?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.