Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fel på min s90 lämna tillbaks?

Produkter
(logga in för att koppla)

gaisaren gbg

Aktiv medlem
Skall försöka att formulera mig något så där förståligt. Köpte idag en s90. Efter att ha fotat ett antal kort så är min stora fråga som gör mig tokig är min kamera trasig. Problemet (eller om det är normalt) är att på manuellt läge utan blixt så är bilden nästan kolsavart i rummet då jag har på tv plus två svagare lampor. Slår jag på blixten så vips blir bilden mycket ljusstarkare(utan att ta kort. BLÄNDARE PÅ 2.5 OCH 1/60 OCH ISO 400.Slår jag om till automat så blir bilden ljustarkare. På alla andra innstälnningar på ratten så är bilden ljustark men när jag slår på manuellt så blir bilden kolsavart. Jag får gå upp till iso1200 för att det skall synas något på displayen. Men men om blixten sätts på vips ljustark bild blixten av kolsvart. Vad är detta för något. Kan aldrig i hela mitt liv tro att något är fel på kameran då den innehåller samma komponenter, vänliga hälsningar johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.