Söderlund
Aktiv medlem
Var ute och fotograferade som vanligt när kameran typ hängde sig. Man hörde att spegeln åkte upp men sen så hände inte så mycket mer. I dispayen så blinkade batteriindikatorn på tomt batteri. Tryckte man en gång till på avtryckaren så gick kameran tillbaka till, viloläge, eller vad man nu skall kalla det, utan att ha dragit fram filmen till nästa bildruta.
Petade i nya batterier, pennbatterier typ AA i batterigreppet, men samma sak.
Om man tryckte några gånger så kunde man få kameran att ta en bild.
Åkte iväg till macken och köpte nya batterier av typen CR 123A och satt dom i kameran utan batterigrepp, samma sak fortfarande.
Väl hemma så har jag testat med andra batterier men det blir ingen skillnad.
Det jag har märkt nu när jag har testat lite så är slutaren väldigt "trött". Tar man en bild med 1/4000 så skall det rassla till ganska bra men det gör det inte.
Ner till 1/125 så tas en bild men det kan inte vara med rätt tid. Kommer man ner till 1/90 och där under då stannar spegeln uppe som tidigare.
Autofokusen funkar som den skall, spolar tillbaka filmen gör den så att det skulle vara ett batteriproblem kan man nästan utesluta.
Vad kan det vara för fel?
Vad skall jag göra?
Jag hittade snokar som parade sig så vara utan kamera nu är ju en mindre katastrof.
Mvh
Petade i nya batterier, pennbatterier typ AA i batterigreppet, men samma sak.
Om man tryckte några gånger så kunde man få kameran att ta en bild.
Åkte iväg till macken och köpte nya batterier av typen CR 123A och satt dom i kameran utan batterigrepp, samma sak fortfarande.
Väl hemma så har jag testat med andra batterier men det blir ingen skillnad.
Det jag har märkt nu när jag har testat lite så är slutaren väldigt "trött". Tar man en bild med 1/4000 så skall det rassla till ganska bra men det gör det inte.
Ner till 1/125 så tas en bild men det kan inte vara med rätt tid. Kommer man ner till 1/90 och där under då stannar spegeln uppe som tidigare.
Autofokusen funkar som den skall, spolar tillbaka filmen gör den så att det skulle vara ett batteriproblem kan man nästan utesluta.
Vad kan det vara för fel?
Vad skall jag göra?
Jag hittade snokar som parade sig så vara utan kamera nu är ju en mindre katastrof.
Mvh