Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel på givna/mottagna kommentarer ("visa alla")?

Produkter
(logga in för att koppla)

nonno

Aktiv medlem
Kan du förklara lite mer om det här felet; jag har kollat och tycker den verkar funka men kollar npg på fel sak/sätt - vad blir fel alltså?

Hej Christer!
Nu har jag tid att förklara lite bättre den funktion som inte fungerar så bra efter uppgraderingen av sajten.

På "Min sida" under rubriken "Summering" finns två länkar till sidor som visar alla mottagna respektive givna kommentarer.

När jag klickar t ex på länken "fått X kommentarer och X röster på bilder" får jag upp en lista med de 30 senast mottagna kommentarerna på mina bilder. Efter namnet på varje kommentarsgivare finns länken [se alla] som ska visa alla kommentarer jag fått från den personen. Om jag befinner mig på sida 1 i listan av mottagna kommentarer så fungerar det helt normalt, men om jag däremot bläddrar vidare till någon av de andra sidorna så fungerar det inte längre. Då får jag upp en mer eller mindre blank sida utan några kommentarer.
Jag tror att detta beror på variabeln "skip=" som finns med i länken. För om jag bläddrar t ex till sidan 2 så står det "skip=30" i länken, och det innebär väl att de 30 första kommentarerna från den specifika personen hoppas över?
Jag skulle önska att länken/funktionen [se alla] faktiskt fungerar fullt ut och visar precis alla givna kontra mottagna kommentarer. Är det här något som kan rättas till?

Vänligen
Nonno

Komplettering

Christer, jag måste tyvärr göra en komplettering till mitt förra inlägg här ovan. Jag citerar mig själv samt lägger till min komplettering:

"När jag klickar t ex på länken "fått X kommentarer och X röster på bilder" får jag upp en lista med de 30 senast mottagna kommentarerna på mina bilder. Efter namnet på varje kommentarsgivare finns länken [se alla] som ska visa alla kommentarer jag fått från den personen. Om jag befinner mig på sida 1 i listan av mottagna kommentarer så fungerar det helt normalt, men om jag däremot bläddrar vidare till någon av de andra sidorna så fungerar det inte längre. Då får jag upp en mer eller mindre blank sida utan några kommentarer."

Jag upptäcker nu att det också förekommer att även fast jag står på sida 1, klickar på [se alla] kan det hända att det bara är kommentarer givna under 2008 som kommer upp. Alla andra kommentarer från personen givna under tidigare år faller bort.

Det verkar som länken [se alla] bara fungerar fullt ut på sida 1 om kommentarerna är givna under året 2008, därefter verkar det väldigt slumpmässigt hur korrekt länken återger givna och mottagna kommentarer. Oftast möts jag av en nästan blank sida. Resultatet som länken ger är alltså väldigt varierande.
Vänligen
Nonno

Christer Lindh - fortsättning följer angående antal givna/mottagna kommentarer:

Jag har skrivit några kommentarer under kvällen och tittat lite på antalet kommentarer som olika person sammantaget fått. Det ser ut som att de siffror som anges under fliken kommentarer tidvis inte stämmer alls.
Jag kan ju bara kolla upp eventuella felkällor som gäller kommentarer jag själv givit olika personer.
Här kommer ett exempel:
1) En person har erhållit totalt 315 kommentarer enligt statistik på dennes profilsida. Jag klickar på länken mottagna kommentarer och ser då att minst 5 stycken kommentarer på bilder som jag tidigare givit personen inte alls finns med i listan över personens totala mottagande av kommentarer.

2) När jag sedan går in och klickar på länken [se alla] vid mitt namn för givna kommentarer till personen, kommer det upp att jag med kvällens kommentar givit totalt 4 kommentarer och då saknas även här minst 5 av mina tidigare givna kommentarer.

Är det alltså så att uppgifter på totala antalet givna/mottagna kommentarer hos varje enskild medlem är/kan vara helt felaktiga, för det kan väl inte bara vara kommentarer som jag personligen skrivit som faller bort ur statistiken?

Sammantaget verkar det som om att det är många olika variabler avseende givna/mottagna kommentarer som efter uppgraderingen blivit helt felaktiga.
Är ni medvetna om det och kommer ni att göra någon översyn av detta så att de statistiska uppgifter blir korrekta hos varje enskild medlem?
/Nonno

Tack för en lång och tydlig beskrivning av felet!

Jag tog och skapade en egen tråd runt detta, då det inte är direkt relaterat till nya profilsidan och det är lättare att diskutera runt detta i en egen tråd.

Just nu försöker jag ha lite julledigt men skall kika på detta så fort jag åter är i tjänst, så att säga

Tack för en lång och tydlig beskrivning av felet!

Jag tog och skapade en egen tråd runt detta, då det inte är direkt relaterat till nya profilsidan och det är lättare att diskutera runt detta i en egen tråd.

Just nu försöker jag ha lite julledigt men skall kika på detta så fort jag åter är i tjänst, så att säga

Hej Christer!
Du har helt rätt, det är nog i en annan tråd detta ska ligga. Men det uppstod i samband med uppdateringen av "Min sida" så jag visste inte bättre än att jag skrev även denna förändring här i tråden.

Det tog mig över 20 dagar att få till beskrivning av felet, så då lär det väl få ta tid med att fundera ut olika angreppssätt att rätta till det. :))

Ha det gott under ledigheten!

Vänligen
Nonno

Nya konstigheter gällande mottagna kommentarer

Nu har det uppstått nya konstigheter under fliken "Kommentarer" på ett flertal medlemmars profilsidor. Det kan t ex anges att medlemmen tagit emot över 4000 kommentarer, men endast de 600 senaste kan visas. En annan medlem har tagit emot dryga 1900 kommentarer, men endast 150 st kan visas. Det verkar som om att mottagna kommentarer visas t o m nov 2007, alla äldre faller bort. Likadant är det på min profilsida, jag kan bara se en mindre del av mottagna kommentarer.
Är det kanske nyårs-spöken som far runt på sajten? :))
/Nonno

Hej,
kan du kika om du tycker detta fel kvarstår? Iallafall felet med att alla räknade kommentarer inte kan listas skall vara fixat nu.

Hej,
kan du kika om du tycker detta fel kvarstår? Iallafall felet med att alla räknade kommentarer inte kan listas skall vara fixat nu.

Hej Christer!
Nu ser det ut som att alla givna/mottagna kommentarer är tillgängliga och listas. Det tackar jag för!

Det andra felet att samtliga kommentarer inte visas när man använder länken [se alla], har jag inte hunnit kolla än. Har haft lite mycket att göra i verkliga livet. I kväll kommer jag nog att hinna vara uppkopplad en stund och då hinner jag kika på den delen.

Tack så här långt! :)
/Nonno

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar