Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel i framkallningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

mcqueen

Medlem
För en tid sedan framkallade jag en rulle på Kodak Image Center. En av bilderna, bara en (och naturligtvis den bilden jag överlag var mest nöjd med) uppvisade lustiga fläckar på höger halva av kortet. Fläckarna uppträder som ngt mörka mot vit bakgrund och varje fläck omgärdas av en klart synlig vit kontur. Fläckarna är knappt en halv millimeter stora på papperskopian. Tämligen irriterande. Skulle gärna vilja veta om någon känner igen symptomet då jag själv inte är kunnig i framkallningskonsten.
Mvh/Andreas
 
nu var det många år sen jag framkallade film, men jag vill minnas att man fick såna där fläckar på neggen om man agiterade för sällan och inte slog bort luftbubblorna efter varje agitering (om man skakade burken alltså).
själv slog jag alltid flitigt med burken så jag tillslut slog ur flisor i bottenkanten av burken.
men så fick jag aldrig några blåsfläckar på mina negg heller. ;o)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.