Annons

Fel film i retur

Produkter
(logga in för att koppla)

ELe

Aktiv medlem
Vad kan man göra?

Nu har det hänt mig, fick fel diarulle i retur från Fuji efter framkallning. En i och för sig fin serie med en cyklist men inte det jag hade tänkt mig.

Returnerade filmen med min egen påse till Fuji omgående med ett förklarande brev den 10/6. När jag ringde dom idag så kunde dom inte hitta mitt brev eller den returnerade filmrullen. Min egen saknade rullen hade dom inte heller fått in eller någon notering om.

När jag sedan kontaktade posten så kunde dom bara ta mot en reklamation men chansen att dom skulle hitta ett vanligt vadderat kuvert lät att den var = 0.

Det verkar som om allt j-ts i den här framkallningsomgången och frustrationen över Fujis hantering något hög.

Är det någon som har koll på vad som kan göras och vad man har för rättigheter?

MVH

Har för mig att det ersätts med ny film + framkallning, något mer ska du nog inte vänta dig.

Vad man kan göra i ditt fall, är att framkalla nere hos Krelab. Känns lite dumt att skicka iväg filmen när vi har ett så fint labb i Helsingborg.

Samma hände mig, jag fick någon annans film. Jag ringde dit och fick ett portofritt kuvert hemskickat. De lovade att försöka hitta min film och skicka den till mig. Efter någon månad hörde jag av mig men ingen film. Ingen hade heller hört av sig angående den film jag fått. Ytterligare någon månad senare fick jag två oexponerade rullar Provia 100. Det var det sista jag hörde av dem och min film har fortfarande inte dykt upp.

Man får väl ligga på Fuji och se vad dom kan göra men antagligen är chansen att få tillbaka filmen liten. Troligaste är väl att filmen tillhör någon här på FS och känner igen situationen och saknar sin film med cyklisten.

Ett litet tips kanske....

Jag brukar alltid ta en bild på en skylt med namn och adress... Om inte Fuji hittar rullen så kanske någon vänlig själ fått fel och skickar den till dig eller på annat sätt hör av sig!

Flickvännen skickade in ett 30-tal rullar till Fuji för något år sedan.
6 rullar kom efter någon vecka tillbaks medan de andra var på vift.

Ringde ett flertal gånger till Fuji och får faktiskt säga att vi blev mycket bra bemötta. Ett halvår efter det att rullarna blev inskickade fick vi de sista kopierna.

Men misstänker att det var mer tur än skicklighet:)

Lycka till

Skönt att höra att det kan fungera med att få tillbaka rullarna, jag gissar att det bara att vänta och hoppas. Din idé Jonas om att fotografera ett "visitkort" på varje rulle är kanon, jag ska genast lägga ner ett kort i fotoväskan.

Idag kom min film från Fuji. Känns kanon.
Tack för stödet i diskussionen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar