Annons

Feedback forum för annonssidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Tog upp detta i funktionsforumet, men det är ju oerhört dött i det forumet. Därför postar jag detta här.

Är ganska trött på oseriösa annonsörer och potentiella köpare!

Varför inte införa ett forum för positiv/negativ feedback för FS-medlemmar? Eller något slags betygssystem likt Traderas eller E-bays. Betygen skulle kunna vara synliga på respektive medlemsprofil. Det skulle ju vara en trygghet för många om en säljare var omnämnd i den positiva feedbacken sedan tidigare.

Måste väl vara fler som tycker att detta är en nödvändig lösning ;-)...

Tycker det låter som en alldeles utmärkt idé. Jag har själv sålt och köpt en hel delm via FS, som köpare skulle definitivt ett betygssystem underlätta.

Är inte tanken med detta forum att FS administratörer skall bevaka detta? Märkligt tyst från deras håll om de förslag som ges.

Du tror inte de få tre Administratörerna har bättre saker för sig på nätterna än att lusläsa forumet varenda minut. De brukar svara, men kanske inte direkt, och inte alltid mitt i natten. Beror lite på vad det är för fråga och hur du går tillväga.

Gör man en nöjd affär med någon här på fotosidan så kan man väl skriva något i dennes gästbok, så gjorde jag senast iallfall. :)

Observera dock att jag skriver "en nöjd affär"..

/Benny

Damocles skrev:
Du tror inte de få tre Administratörerna har bättre saker för sig på nätterna än att lusläsa forumet varenda minut. De brukar svara, men kanske inte direkt, och inte alltid mitt i natten. Beror lite på vad det är för fråga och hur du går tillväga.

Nej, förvisso. Men jag har haft samma fråga legat ute i ett par dagar i funktionsförslags forumet utan respons...

BempaS skrev:
Gör man en nöjd affär med någon här på fotosidan så kan man väl skriva något i dennes gästbok, så gjorde jag senast iallfall. :)

Observera dock att jag skriver "en nöjd affär"..

/Benny

Jo, men det behöver bli mycket tydligare och därför skulle det vara bra med en uppstyrd funktion.

Ibland har de mycket att göra med sina vanliga jobb också där vissa av dem reser bort i perioder. Men det kommer väl svar tids nog.

Instämmer dock att det är ett bra förslag på en funktion. Kanske att feedbacken bör ses på alla annonser som en viss säljare postar, precis där man behöver det. Det skulle ge mycket mer än att behöva gå in på varje profil hela tiden.

Damocles skrev:
Ibland har de mycket att göra med sina vanliga jobb också där vissa av dem reser bort i perioder. Men det kommer väl svar tids nog.

Instämmer dock att det är ett bra förslag på en funktion. Kanske att feedbacken bör ses på alla annonser som en viss säljare postar, precis där man behöver det. Det skulle ge mycket mer än att behöva gå in på varje profil hela tiden.

Ja, det är ingen dum idé! Då blir det ännu tydligare.

Är det verkligen inga fler som tycker nåt om detta?

Det är ju onekligen många som säljer och köper grejer via FS, så erfarenheter (positiva som negativa) lär ju inte saknas..

Nähä, nu ger jag upp. Jag fattar inte vitsen med att ha ett forum som heter Fotosidan.se om ingen av de ansvariga har nåt intresse av att kommentera det som skrivs där. Om det förs fram synpunkter så kan man väl åtminstone visa att man tagit del av dem och tycka till om det, eller?

David är indisponibel och Erik jobbar ju inte med sidan mer än indirekt. Kvarstår Christer, som även han har mycket att göra. Men synpunkterna är noterade och läggs till den aldrig sinande to-do listan.

Jeppe skrev:
David är indisponibel och Erik jobbar ju inte med sidan mer än indirekt. Kvarstår Christer, som även han har mycket att göra. Men synpunkterna är noterade och läggs till den aldrig sinande to-do listan.

Tackar för att det noterats. Är det verkligen bara två stycken som jobbar aktivt med sidan? Kanske gapar man då efter för mycket om man har en sån här omfattande community. Det gäller ju att man har tid att sköta det också!

Arbetet som alla ansvariga lägger ner är givetvis guld värt, men som betalande medlem tycker jag ändå att man har rätt att förvänta sig en respons på de förslag man lägger fram. Och jag hoppas att to-do listan ändå betas av i takt med att fler förslag inkommer, även om den aldrig sinar ;-)...

Mvh Magnus

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto