Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fattigmans Peli case

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
Clas Ohlson har nu släppt en fattigmans Peli case. Storleken på den är:

Måtten anges i mm ( BxDxH )

Yttermått: 430 x 380 x 160
Innermått: 385 x 310 x 135

Mått på inredningen

2st med stansade rutor: 390 x 320 x 30
2st profilerade: 390 x 320 x 30

På bild verkar den mycket lik den äldre versionen av Peli case... Någon som har tagit en titt på den och jämfört den med orginalet?

-- Nicke

Den ser ju helt klart intressant ut och kostar bara 1/4 av vad jag betalade för min Peli-väska. Får nog åka förbi Clas-i-sjön på väg hem från jobbet och se om den finns inne.

/Anders

Mycket intressant :) Tack för tipset.
Angående skumgummit har det varit på tapeten tidigare huruvida skummet i väskorna varit av sämre kvalitet som avger gaser och kan verka förstörande på linserna i objektiv. Är det någon som kommer ihåg var man kan köpa skum som inte avger gaser?
MVH, Niclas

Den fanns inte inne.. :(

Min PeliCase 1400 har iaf innermåtten ca 310x236x116mm så Clas Ohlson väskan är en bra bit större (vilket skulle sitta fint - antalet prylar har växt..).

[EDIT]
Angående gaser så är det nog säkrast att inte förvara prylarna permanent i väskan utan bara använda den när man reser.
[/EDIT]

/Anders

Jag skulle göra så att man mailar Co's kundtjänst och frågar om skumgummit är gasande.

Jag gjorde det tidigare med en annnan väska och fick ett mycket utförligt svar.

// Erik

Jag har sett och kännt på den idag inne hos Clas Ohlson i Västerås, den ser helt okej ut och verkar riktigt stabil tror jag skall köpa en. Den har till och med en gummitätning runt locket så den är säkert dammtät i alla fall. Dock så luktade skumplasten innuti en hel del när man öppnade locket.

//Anders

Edit: stavfel.

ATJ skrev:
Jag har sett och kännt på den idag inne hos Clas Ohlson i Västerås, den ser helt okej ut och verkar riktigt stabil tror jag skall köpa en. Den har till och med en gummitätning runt locket så den är säkert dammtät i alla fall. Dock så luktade skumplasten innuti en hel del när man öppnade locket.

//Anders

Edit: stavfel.

Anders, köpte du en? Nu när du haft den ett tag, vad tycker du? Är den bra? Har något strulat?

Det luktar lite skunk om originalet med. Har en 1650, skulle inte köpa en kopia om det inte vore så att jag var väldigt fattig. Byggkvaliteten övergår allt annat! Den verkar klara en kärnvapenattack!

Hej

Spännande!

Men vad pratar ni om!, Vad heter väskan, varu nr, har någon en fungerande länk.

Mvh

Omar

Jag köpte Claes Ohlsson väskan idag och är grymt fin och välbyggd.
Testade att ha den i duschen i 10min, några minuter på varje sida/kant och det kom inte en droppe in i den! helt torr invändigt.
Gummiringen runt fungerar mkt bra.
Ska skära ut för utrustningen i morgon och se hur det blir.
För pengarna den kostar så är detta ett KANON köp!

ANNONS