wfrank
Aktiv medlem
Har ett problem som jag inte begriper mig på. Jag har en bild som har gjort några standardmässiga adjustment layers på. Se vänstra lagrena i bilden nedan. Det är ett levels lager, följt av ett hue/sat lager och sista är ett lager för högpassskärpa. Som "synes" så finns en kopia efter levels Layer 1, den är gjord med CTRL-ALT-SHIFT-E (jag kan inget bättre sätt att få efterföljande redigeringar att verka på hela bilden). "Layer 3" är samma sak efter HUE/SAT. Inga märkligheter så långt.
Men efter högpassskärpningen (som är maskad) så vill jag göra samma sak igen. Dvs CTRL-ALT-SHIFT-E för att kunna fortsätta redigeringen. Den nya bilden blir något ljusare efter operationen. Någon som kan förklara varför?
EDIT: blandningsläget vid högpassskärpningen är "Hard Light", och sen "Normal" efter kopian. Men det har väl inte med saken att göra?
Men efter högpassskärpningen (som är maskad) så vill jag göra samma sak igen. Dvs CTRL-ALT-SHIFT-E för att kunna fortsätta redigeringen. Den nya bilden blir något ljusare efter operationen. Någon som kan förklara varför?
EDIT: blandningsläget vid högpassskärpningen är "Hard Light", och sen "Normal" efter kopian. Men det har väl inte med saken att göra?