Annons

Falsterbo Classic & Sportscar Show

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag är sugen på att åka till Falsterbo Classic & Sportscar Show i helgen. Det äger rum mellan den 16-18 Juli. Jag undrar om någon vet om det är fritt att fotografera på området?

Sedan undrar jag om någon också är sugen på att sticka dit och fota och umgås lite. Jag kan hämta upp några stycken på vägen (Kävlinge, Lund, Malmö).

Det är fritt att plåta. Bara föranmäl dig som press/frilandsfotograf per telefon innan så kan du hämta ut ett press-pass.

Plåtade där förre året.

/N.

Är det fritt att plåta även för amatörfotografer. Kanske blir försäljning av bilderna vem vet, men jag är ingen yrkesfotograf.

De frågar inte efter presskortet. bara ring och säg du är frilandsfotograf. De tycker bara det är kul att folk kommer och plåtar.

Hej Hopp Pillesnopp!

/ N.

Låter fint!
Tack för informationen.
Det ska bli kul att plåta lite där.
Undrar vilken dag man ska dit. Lördag verkar det hända mycket iallafall.

på deras hemsida står det följande:
"Pressackreditering
Om du vill ansöka om press ackreditering inför evenemanget 2004 gör du det genom att skicka ett e-mail med dina kontakuppgifter till [email protected]. "

Nädu, så enkelt var det inte. Jag ringde deras presskontakt och han sade att jag var tvungen att påvisa att jag var frilansfotograf med ett presskort eller dylikt. Han sa att jag skulle maila dom på info adressen och då skulle dom isåfall ackreditera mig. Vad innebär det för min del. jag vill ju bara dit o fota =)

Det är väl bara att åka dit som betalande privatperson och plåta bäst man vill,precis som på alla andra motorshower/utställningar..
mvh/Gunte..

Då kanske man inte skulle brytt sig så mycket att försöka få frilanspass utan bara åka dit och plåta som privatperson. Det kan väl inte vara förbjudet?

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto