** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Falconeye blixtpaket, kan det vara ngt?

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Vad tror ni om följande paket?
Kostar bara 2900 ink moms.
Är dessa blixtar för svaga för att man också ska kunna köra dem utomhus? Vad kostar batterier för att driva dem med vid utomhusfotografering? Jag är sugen på riktiga blixtar men skräms av priserna för "riktiga" paket...

Studioblixtpaket Falconeye:

I paketet ingår:
2st blixtenheter SS110B på vardera 110Ws
2st luftdämpade belysningsstativ
1st softbox 45x45cm
1st vändbart paraply silver/vitt
Synk- och nätsladdar

Paketet är ett perfekt nybörjarpaket och passar bra för allmänt bruk i den mindre porträttstudion eller för enklare produktfoto.

Blixtenheterna har slavfunktion och kan utlösas av andra blixtar eller IR-sändare.
Steglös inställning från 1/8 till full effekt.

Jag vet inte var man kan hitta Falcon men jag skulle nog välja att satsa på Elinchrome. Det är dyrare blixtar än Falcon men jag tror det är värt att satsa lite. Från början köpte jag en 400BX men den var svindyr tycker jag. Köpte också 2st D-Lite 200. De är helt suveräna och jag har använt dem när jag plåtar reklamjobb. Och det finns hela tiden ett utbud av kringprodukter att komplettera med. D-Lite är inte så dyra och det finns ett paket man kan köpa till med stativ och paraplyer.

Det är värt att betala lite extra för kvalité.

Patric

Hej Johan.
Vi har dubbla uppsättningar FalconEye på jobbet (fyra blixthuvuden med tillbehör för under 6000:). Det funkar över förväntan. Med fyra blixthuvuden går det att göra mycket om inte avstånden är för stora.
Softboxarna var och en för sig är i minsta laget, men tillsammans är de riktigt användbara.

låter intressant, min lgh är på 21 kvadrat och jag är tvingat optimistisk att jag ska rymma studio i denna utöver migsjälv. Plåtar därav gärna utomhus. Så drivmedel - batterier - någon som vet vad de kan kosta? Går det inte att slänga på en större softbox om nu det är problemet?

jag hade ett sånt paket..tyckte de funkade bra..efter som de är så pass små och smidiga så är de perfekta om man vill ta de med sig eller plåta smågrejor på bord vilket kanske är lite puligt med stora prylar. men kolla även upp "kaffebruspaketen" tror han har några olika paket med 110w blixtar aningens billigare

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar