Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fader ND och Light Craft Workshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Lyfter ett gammalt inlägg och hoppas att någon har erfarenheter av detta filter och kan dela med sig ;-)

Jag har kört med det länge nu och har både Mark I och Mark IIan av Fader ND 77mm. Fungerar mycket bra upp till 90mm sedan blir det oskarpt.

Tack för ditt svar :)

Hur gör du för att slippa "flares" en solig dag? (motljusskyddet passar väl inte med filtret på?)
Inga oönskade effekter vid långa exponeringar?

Handen brukar funka om det blir mycket flaring.. Annars är det bara att bita i det sura äpplet :) Jag använder Fader ND för när jag filmar inte så ofta när jag stillbildsfotograferar.

Tack för ditt svar :)

Hur gör du för att slippa "flares" en solig dag? (motljusskyddet passar väl inte med filtret på?)
Inga oönskade effekter vid långa exponeringar?
Filtret har ju en främre filtergänga, som filter brukar ha (obs, ett nr större än gängan mot objektivet). Köp ett billigt motljusskydd som skruvas i filtergängan. Inte behöver du bita i något surt äpple!

Olle

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto