Annons

F100

Produkter
(logga in för att koppla)

keckax

Aktiv medlem
Jag har en F100 i Nyskick. 3 rullar tagna. Någon som vet vad man kan begära för en sån?

MVH/Kenneth

Har sett F5or i mycket snyggt skick gå för 4000kr, verkar som botten trillat ur den analoga begagnatmarknaden. Om det inte är väldigt speciella saker med stort samlarvärde, typ svarta M2-M3-M4or.
Tråkigt för säljarna men kul för oss som fortfarande plåtar analogt:)

F100 i bruksskick verkar gå för runt 2000-3500 kr, i nyskick KANSKE du kan lägga på en femhundring i bästa fall. En F5:a i bruksskick kan man med lite tur hitta för 4000 kr som sägs tidigare.

Tyvärr (inte för mig som precis köpt en massa anlogt begagnat) är det inte kul att sälja sin analoga utrustning idag. Om jag vore dig skulle jag behålla kameran om du verkligen inte behöver pengarna, vem vet - Ditt intresse för det analoga kanske blomstrar upp igen...

Om du tänker sälja låt annonsen sitta uppe ett tag. En kamera är trotsallt värd det köparen är villig att betala.

Tack för era svar!
Jo, det ni säjer är det jag som säljare befarat...Det är verkligen köparens marknad på analogt. De priser som ni nämner stämmer bra överens med vad jag nu kommit fram till. Alltså, att jag, med en av marknadens bästa kameror, i nyskick och bara testanvänd, inte kan få mer än i bästa fall runt 4000kr. Känns lite hårt. Den skall trots det säljas pga att jag redan äger (sedan länge) en Nikkormat och en FE-2. Kommer jag i framtiden på att skjuta analogt, så kan jag falla tillbaka på dessa hus.

picturethis.nu skrev:
Det komiska är ju att nypris på liknande kameror inte har sjunkigt nämnvärt.

Får de sålt nåt tro?

Nej inte mycket, och nu lägger ju Nikon ner alla modeller utom F6. En skolmodell FG-20 (eller nått sånt) kommer också att finnas på en del marknader.

Nikon säljer 2 st F6 i månaden i Sverige. Och det är siffror som de är stolta över.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto