Permont
Aktiv medlem
Har en Canon 20D och tar rätt många bilder. Nu orkar jag inte längre hålla på och printa ut hemma. Jag har bestämt mig för att skicka alla OK (ej tekn. misslyckade el. oskarpa) bilder till digitalt fotolabb, t.ex. Crimson har fungerat bra hittils. Då tänker jag beställa minsta o. billigaste storleken samt kontaktkarta.
Sedan bestämmer jag i lugn och ro vilka som är värda att "efterbehandla" i Photoshop Elements eller dylikt, jag tar JPG + RAW vid varje exponering. Orkar inte sitta och stirra in i datorn för varje bild, tror att får bättre överblick i ett album med utskrivna bilder.
Nu, äntligen frågan:
Några rekommendationer om hur bilderna ska förvaras och presenteras på bästa sätt ?
Fotoalbum, plastfickor etc ? Vad gör bilderna mest hållbara ?
Sedan bestämmer jag i lugn och ro vilka som är värda att "efterbehandla" i Photoshop Elements eller dylikt, jag tar JPG + RAW vid varje exponering. Orkar inte sitta och stirra in i datorn för varje bild, tror att får bättre överblick i ett album med utskrivna bilder.
Nu, äntligen frågan:
Några rekommendationer om hur bilderna ska förvaras och presenteras på bästa sätt ?
Fotoalbum, plastfickor etc ? Vad gör bilderna mest hållbara ?