Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

förväxlad DIA

Produkter
(logga in för att koppla)

annfield

Aktiv medlem
En ren chansning:

Jag fick en DIA film hemskickad från fujilabbet i Ånge som inte var min. Verkar vara semesterbilder från ett varmt sydeuropeiskt land med någon form av pyramid kultur. Om någon känner vid sig av denna film så kontakta mig annars skickar jag tillbaka den till Ånge på måndag.

Min film är också på vift och innehåller bilder på 4 olika kvinnliga ansiktsmoddeler. Bilderna är tagna utomhus i disig eftermiddagssol och bakgrunden består av ett buskage med gula blommor (bortom skärpedjup). Fuji velvia 50 är filmen och den innehålller alternativ exponeringar av varje motiv.

Trevlig helg

Hej allihopa. Jag undrar om det är någon som fått sin film förstörd eller borttappad av ett proffs labb. Vad är det för praxis som gäller?

Om ingenting nytt hänt är brukligt att man får 2 nya filmer som ersättning och framkallningskostnaden tillbaka på den förlorade filmen. Säkert möjligt att få mer om man är duktig på att argumentera.

Jag tror inte man ska räkna Fuji i Ånge till proffslabben. Det är snarast Sveriges största konsumentlab. Jag har fått filmer försvunna och förstörda av dom och som ersättning fått ovanstående.

Johan

ANNONS