Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förteckning över fotoklubbar

Produkter
(logga in för att koppla)

pettersson

Aktiv medlem
Titt som tättkommer det upp frågor om det finns fotoklubbar i personens hemtrakter. För att man lätt ska få en överblick kan man väll ha en lista med klubbar indelade i våra landskap.

Vi har en förteckning under länkar, som tydligen har blivit bättre sen jag tittade sist, men att ha mer som under recensionsbanken där vi medlemmmar kan tippsa om klubbar och skriva lite vad vi tycker om de klubbar vi är med i.

Man kanske kan tänka sig att ge exempel för hur ett möte kanse ut, vad man har för aktiviteter, avgifter, och vad kubben ger en för intryck och kontakt personer.

Varför funkar inte länken???

Senast ändrad:
Kanske skulle det vara bra att ha med lite ”teknisk” info också.
Finns det mörkrum och digital utrustning.
Kan man låna kamera och så vidare.
Gärna med en bild på mörkrummet.

Jag letar själv fotoklubb med mörkrum (för privata bilder) och om jag inte visste hur labbet ser ut i fotografiska föreningen i Malmö till exempel skulle jag kanske gått med där.

Japp, bilder på mörkrummet är bra, om man anordnar kurser är också bra att veta. Länk till eventuell hemsida. Allt av intresse är ju bra.

Skulle man inte kunna gå ett steg längre och ha fotoklubbar som ett slags attribut som man kan knyta sin profil till?
Dvs på liknande sätt som man kan gå in och välja utrustning till sin kameraväska skulle man kunna gå in och välja den fotoklubb man tillhör.
Detta skulle ju möjliggöra sökningar av medlemmar som tillhör en viss klubb. (Jag tex skulle gärna vilja se vilka personer i "min" klubb som har en profil på fotosidan).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar