Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Försvunna bilder i LR
- Trådstartare Thuflan
- Start datum
mac60
Aktiv medlem
Jag har bilder i hårddisken som inte LR hittar men finner dem i Bridge. Vad är det är fel och vad ska jag göra dem för att LR ska finna dem. Har kört importera men de dyker inte upp.
Skulle börja med att kolla så att du inte har inställt bara nya bilder vid importen
Tryck import
Välj mappen
kolla högst upp om det som är markerat är alla bilder då visar dom alla bilderna i mappen
Annars kan det vara "nya" och då visar den bara nya bilder
Kolla att dom är markerade ( bilderna) och importera
Hoppas att det kan vara så lätt.
AFJ
Aktiv medlem
Upptäckte att externa hårddisken har bytt från G: till F: och bilder ligger på bägge platserna därav bekymret. Nu funderar jag hur jag ska lösa detta problem.
Du borde se ett ?-tecken på de mappar som Lightroom inte kan hitta. Om du högerklickar mappen så bör du ha ett val "Find missing folder" och du kan då peka ut dess plats på rätt enhet.
Beroende på hur "stökigt" det blivit så kan detta gå fort att fixa eller så tar det halva natten att gå igenom de olika mapparna...
Det finns en möjlighet att i Windows tilldela en "fix" enhetsbokstav för en extern disk för att undvika den här typen av problem.
AFJ
Aktiv medlem
Efter ha gått in i Moderskeppets forum har nu detta löst sig. Bytt enhetsbeteckning och gjort ny import så nu är jag tillbaka på banan.
OK, men om du gör en ny import så tappar du väl alla inställningar, keywords etc som du lagt in?