Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstorningar tips på lab?

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Nu har jag tröttnat på central-labbens klantighet vid kopior från dia. Gjorde en 50x70 som blev på tok för mörk jämfört med diat och så har jag slängt den "gröna påsen" som jag måste ha för att reklamera. Det räckte tydligen inte med kvittot. :(

Vart vänder man sig bäst om det skall bli lite seriösare gjort? Har skickat en del 20x30 beställningar till Proffskopia och blivit nöjd för det mesta. Dock kostar en 50x70 ca 750kr. Är det den nivån man får räkna med?

Kom gärna med fler tips. Crimson har jag hört talas om men vet inte hur de är och vad det kostar.

Kan man även lämna in svartvitt negativ och få stora kopior (tänkte från Tmax100 och Tmax400)? Det räcker om de kan ses på avstånd när de hänger på väggen.

Mvh Dan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar