siolta
Medlem
Ojojoj. Nu börjar det närma sig att åka till fotoaffären och känna och testa. Spännande! Semestern är snart slut och chansen att hinna ta bra bilder på barnen i sommarens frihet minskar ju ordentligt sen. Så det ska verkligen bli köp av! För att komma till skott så är jag villig att köpa ett färdigt kit med någon "första kamera" och testa och lära mig från den basen. Jag blir alltför förvirrad av tex objektiv termerna för att försöka läsa mig in sådant nu.
Nästan alla kort kommer att vara på mina tre små barn, make, övrig släkt. Det är den tiden i livet nu.
Jag har läst runt och skapat mig en liten lista på intressanta kameror. Verkar den vettig? Eller jämför jag äpplen och päron?
-- Canon EOS 450D, andraplats EOS 1000D
-- Nikon D60, andraplats D90
-- Olympus E620, andraplats ? (skulle väl vara en PEN E-P1 men jag är inte den som köper första produkten i en helt ny linje, men oj vad fin den verkar vara)
-- Pentax KM, andraplats K200D
Nästan alla kort kommer att vara på mina tre små barn, make, övrig släkt. Det är den tiden i livet nu.
Jag har läst runt och skapat mig en liten lista på intressanta kameror. Verkar den vettig? Eller jämför jag äpplen och päron?
-- Canon EOS 450D, andraplats EOS 1000D
-- Nikon D60, andraplats D90
-- Olympus E620, andraplats ? (skulle väl vara en PEN E-P1 men jag är inte den som köper första produkten i en helt ny linje, men oj vad fin den verkar vara)
-- Pentax KM, andraplats K200D